Over de stichting

Over de stichtingDe J.Th.Guepin Stichting Onderzoek Down Syndroom is op 18 december 2013 opgericht en vernoemd naar Johannes Theodoor Guepin, die in maart 2006 op 67-jarige leeftijd is overleden.”Jan”,alom bekend en bemind in onze regio en daar buiten, was een innemende persoonlijkheid met het Syndroom van Down. Hij was in alles en in iedereen geïnteresseerd, bijzonder gevoelig van aard, kon zeer geestig uit de hoek komen en hield van grapjes maken.

Tegen het einde van zijn leven kreeg hij te maken met dementieverschijnselen en verloor daardoor zijn levenslust, plotsklaps ging zijn Kwaliteit van Leven teloor.

Zijn zuster, Dr.C.C.Guepin besloot derhalve om haar vermogen na haar overlijden na te laten aan een door haarzelf opgerichte en zelf bestuurde Stichting ten behoeve van wetenschappelijk onderzoek op het gebied van het Syndroom van Down. Gedurende haar leven zal zij een jaarlijkse bijdrage aan het fonds doneren.